The Beginning - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Huis in 't Veld - WaarBenJij.nu The Beginning - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Huis in 't Veld - WaarBenJij.nu

The Beginning

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Maart 2015 | Australië, Sydney

En toen was het zover.. op naar Australië!
En het begon, zoals de meeste verre reizen, met een een vliegreis. Een hele lange vliegreis. In totaal mocht ik me 36 uur vermaken in een vliegtuig van China airlines, met 5000 aziaten, een ijskoude airco en bevroren voedsel. Maar dat betekent wel dat ik genoeg tijd had om al jullie lieve berichtjes te lezen! Heel erg bedankt, ik vind het echt super! Achteraf bleek dat behoorlijk wat mensen behoorlijk wat alcohol hadden genuttigd voordat ze erin gingen schrijven, maar dat leverde ook zeker leuke teksten op!
En toen hobbelde ik verder met mijn koffer door de douane, die ik glansrijk gepasseerd ben, zelfs met mijn dropjes, amsterdam koekjes en stroopwafels.
De week daarna werd ik hartelijk ontvangen in het huis van Rox, een lieve Nederlander, die ik via via heb leren kennen. Die week heb ik vooral veel van het prachtige Sydney gezien. Ik heb de stad een beetje leren kennen en leuke mensen ontmoet tijdens de toeristische rondleidingen :)
Sydney is echt een prachtige stad, altijd wel iets te beleven. En vooral de parken, botanische tuinen, prachtige bomen en vogels maken het een echt heel bijzonder. Helaas heb je mij nog niet op het strand kunnen vinden, want het regent (!) hier heel veel de afgelopen 2 weken. Alle regen is opgespaard om mij, uit het koude kikkerlandje, een warm welkom te geven.
Daarna ben ik een paar dagen naar Hunter Valley geweest, ik kon meerijden met collega's en heb dit kansje even aangegrepen! Hunter Valley is het gebied waar heel veel wijngaarden zijn. Het is goed voor slechts 2-3% van de totale productie, het zijn namelijk heel exclusieve wijnen. En, zo heb ik me laten vertellen, doordat het klimaat daar heel droog is, en geen kunstmatige suiker wordt toegevoegd, laten ze de druiven langer rijpen zodat de wijnen zoeter worden en daardoor meer alcohol bevatten. Daar ben ik dan ook op wijn tour geweest, een hele dag van 9 uur 's ochtends tot 16.30 's middags! Als studentje proef ik mijn Aldi/AH wijntjes nooit zo nauwkeurig, maar dit was wel een hele ervaring! 's Ochtends werd ik, en nog een paar ander gasten van het hostel opgehaald met een busje, die ging langs alle hostels/campings etc in de buurt. En met ongeveer 15 leuke mensen gingen bezochten we 4 wijngaarden, proefden we heeeeel veel wijntjes, bezochten een vodka/schnaps bedrijf, waar ook het nodige werd genuttigd, ook hebben we zelfgemaakte kaas, chocolade en olijven geproefd. Een paar bijzonder lekkere dingen waren een witte port, dukkah met olijfolie, chocolade fudge en chocolademint vodka, dit laatste smaakte precies als after eight! (Tom, ik voel hier een vodka experiment aankomen!)
Aan het eind van de dag was ik zelfs zo gelukkig om kangoeroes te zien! Helaas niet mijn eerste, want die lag aan de kant van de weg. :(
Verder heb ik heerlijk genoten in het hostel, er was zelfs een zwembad wat zeer aangenaam is met de Australische temperaturen. Ook heb ik daar gewandeld en gefotografeerd. De natuur en omgeving was daar echt prachtig en de huizen waren echt heel ouderwets inclusief bovengrondse elektriciteitskabels en veranda's. In het hostel heb ik ook echt een leuke tijd gehad en geweldige mensen ontmoet!
Nu ben ik weer terug in Sydney en ik ben direct in mijn nieuwe kamer getrokken. Het is echt een prachtig huis, met drie lieve Australische studenten. Dat ik deze kamer gevonden heb, was een hele opluchting na de verschrikkelijke huizenzoektocht. Er worden hier in Sydney echt kamers aangeboden waar ik niet in zou durven slapen, laat staan leven. Tientallen aziaten of reizigers opgepakt in kleine kamertjes, met soms alleen een gordijntje/doek tussen kamers. Spinnen en beesten liepen in de badkamer en in één huis brokkelde het plafond zelfs letterlijk af. Dus je kunt je voorstellen dat ik blij was om te zien dat het ook anders kan!
Komende week ga ik rustig starten met mijn stage en plannen maken, dus ik verwacht dat ik in mijn volgende blog weer iets meer over mijn stage zal vertellen!
Heel veel liefs uit Australië!

  • 21 Maart 2015 - 06:13

    Irma:

    Eindelijk je eigen plekje en nu maar eens aan het werk en geen drankexpert worden hoor!
    En zorg dat die vogels vastzitten in oktober.
    dikke knuffel

  • 21 Maart 2015 - 07:38

    Hermien:

    Hallo Lisa .
    Wat leuk geschreven , en fijn om te lezen .
    Maar je gaat toch wel een beetje op mij lijken , wijntoer.
    Lijkt mij best moeilijk alleen aan komen in een groot vreemd land maar volgens mij heb jij je draai al aardig gevonden .
    Fijn dat je een mooie kamer hebt dat is toch heel belangrijk .
    Liefs Hermien

  • 21 Maart 2015 - 15:37

    Diny:

    Hoi Lisa,
    Leuk om je te volgen en je foto's te zien! Hou je van vis?! En maak je ook selfies?!
    Een heel fijne tijd, nu met een eigen plekje en startende stage.
    Groet Diny en Gerrit

  • 21 Maart 2015 - 22:06

    Annette:

    He meissie,
    Wat heb je al veel gedaan en beleefd! Leuk om te lezen!
    Fijn dat je een goede kamer hebt gevonden.
    Ik hoop dat je lieve collega's en interessant werk krijgt, de komende week.
    Liefs, Annette

  • 22 Maart 2015 - 20:22

    Annie Assen:

    Hoi Lisa, wat spannend wat je aan het doen bent!!
    Leuk om je te volgen.
    Morgen je eerste stage dag, succes!!

    Liefs Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Ik ben Lisa, nu 21 jaar en ik trek een jaartje het prachtige Australië in. Eerst ga ik daar 6 maanden stage lopen voor mijn studie Biomedische Wetenschappen en het Honours Programme Medical Sciences in Nijmegen. Daarna ga ik nog een half jaar rondtrekken en reizen door Australië en Nieuw-Zeeland.

Actief sinds 07 Maart 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 3496

Voorgaande reizen:

18 Januari 2017 - 07 Juli 2017

Barcelonaaa

07 Maart 2015 - 01 Maart 2016

Aussie

Landen bezocht: